~The insights of crappy Jasmine gal~

Tuesday, September 27, 2005

看到别人用华文写blog,让我也想这么做。。。

曾经我很喜欢一位男生,可是他喜欢的却是我的好朋友。 我做不到成全他们的举动,甚至还阻止他们的恋情发生。不知道我的好朋友到底有没有喜欢过那个人, 不过我们的友情已不在。

因为把她当成敌人,所以不停的和她比,想要比她更好。比来比去,导致友谊破灭。说不难过是假的, 但也不知道能怎样。比较好像是人类的一种习惯, 潜伏于我们的细胞里。虽然知道比较只是让自己感到更累吧了, 但就是阻止不了。我很累。。。真的很累。。有时候, 我不知道自己在做什么。

想念我的朋友,想念儿时的单纯。真希望能回到以前,但这已不可能。记得从电视上听过这句话-“人总是想起过去,因为过去已经过去。”这句话很真,很实在。人真不该活在过去, 却总爱如此。真是个矛盾的动物。

P.S. Pls select View -> Encoding -> Unicode if you cannot view the chinese words...

10 Comments:

  • jia you.
    -ningx

    By Anonymous Anonymous, at 12:22 AM  

  • 没有过去的你,也不会有今天的你。
    女儿啊,人生难免有遗憾。既然已不可能回到过去,改变什么,就学习从中成长。
    毕竟,你还年轻,前面要走的路还很长。
    加油哦!

    By Anonymous Anonymous, at 9:48 AM  

  • i veri scared to read chinese blogs. I read it twice the slowness.

    By Anonymous Anonymous, at 10:30 AM  

  • 偶尔回想起过去,过多过少也会让我们更有推动力量来走下未来的这段路。
    但过渡地沉迷在往日的回忆只会使自己承受更多的心酸。

    life is too short for regrets :)

    By Blogger sassyjan, at 11:23 AM  

  • Can dun blog in Chinese? hehez... me unable to read.. tried to read a few sentences, but gave up liao... :x

    By Anonymous Anonymous, at 4:44 PM  

  • 人生如海涛,有高也有低。

    如要有甜蜜人生的日子,那必须用:

    苦不怕,
    不怕苦,
    怕不苦,

    的精神去面对每一天。

    p.s. 猜猜我是谁?

    By Anonymous Anonymous, at 6:20 PM  

  • ningx: Thanks :)

    Mommy: Yes, mommy.. but still humans just like to think alot..

    yanfang:Haha.. time to buck up on your mandarin then.. :p

    Janice:I know but i'm too much of a coward and tend to hide in my past...

    Chris: Too bad loh...

    Sugar Daddy: Your chinese nick is sooooo funny.. haha...

    As for your advice... uhhh.. you forget your daughter like to eat chocolates ah.. cannot take bitterness one :p

    :

    By Blogger Jaschocolate, at 10:01 PM  

  • funny how cheena blogs are almost always so lyrical....nice entry, but seriously, sometimes things happen and emotions can overrule reason and logic. take it as it comes, frens come and go....

    and of cos, humans truly are funny creatures...

    By Blogger Ang Ku Kueh, at 4:43 PM  

  • AKK: Yeah, i know it now... but feelings are always still there..

    By Blogger Jaschocolate, at 12:45 AM  

  • 我或许不能理解你的感受。

    但是我曾经把自己喜欢的人介绍到我公司和我一起工作,但他却和公司里的一个女生交往了。

    我不敢相信我是那个成全他们俩的人。

    我想我的经历和我当时的感受应该不会比你好到哪里去了吧...

    By Blogger frances_sha, at 10:44 AM  

Post a Comment

<< Home