~The insights of crappy Jasmine gal~

Monday, January 16, 2006

大前晚跟”随便过马路老爸”聊天,聊起了许多陈年往事。。其中一件是我以前做过的一场梦。。。

在梦里,我跟我哥哥相依为命而哥哥的工作是个警察。有一天,哥哥的同事和他的弟弟来跟我们租房间住,从此过着四个人的生活。我和大哥的同事从开始的冤家,变成后来的情人。我们非常相爱,以为日子永远都会这么幸福。

可是太过幸福终招天嫉。有一天,他在执行任务的时侯,殉职了。我歇斯底里,又哭又闹,但改变不了实事。

就这样,我哭醒了。好累的一场梦啊… 听说如果把梦说出来, 它就不会成真… 不知是真是假... 我一方面希望它成真, 因为我终于找到我爱的人... 可是又不希望梦成真, 因为失去最爱的人是一件很痛苦的事。我真是一个矛盾的人。

我想这也反映了我在现实中对爱的看法。既想要又害怕失去。唉……

4 Comments:

  • falling in love is a bittersweet experience.
    it's part of life.
    *hugz*

    By Anonymous Anonymous, at 11:16 PM  

  • follow your heart. if u dun take the risk, how will u reap results?

    By Blogger absolutjoiz, at 1:28 PM  

  • CG: Uh, gal..it is just a dream, u know?

    absolutjoiz: risks are painful to take.. anyway, see first loh..

    By Blogger Jaschocolate, at 5:44 AM  

  • Your chinese damn good sia. Okok, I'll try one post soon. Maybe CNY. :D

    Btw, I have been waking up crying from my dreams. Miserable feeling. I once dreamt that my grandfather died. Totally 痛苦。 嘿。

    By Blogger kim, at 1:09 AM  

Post a Comment

<< Home